Algemene voorwaarden

Klachten

1. Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten die aan ons worden gemeld.

Prijs

2. De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren,
de ophaal- en terugbezorgkosten, de onderzoekskosten de kosten van de gebruikte materialen,
de verzend- en administratiekosten en de kosten gemaakt door derden, alles inclusief BTW.

Onderzoek

3. Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming zoals afgesproken,
dan wordt aan de klant gevraagd of hij het product voor die hogere prijs wil laten repareren.
In dat geval vindt de reparatie pas plaats na toestemming van de klant.

4. De klant kan evenwel afzien van verdere dienstverlening door de ondernemer en betaalt dan de onderzoekskosten
zoals afgesproken. De ondernemer stelt vervolgens het product weer ter beschikking aan de klant in de staat
waarin hij het heeft ontvangen.

Vervangend product

5. Partijen regelen onderling of en onder welke voorwaarden de klant de beschikking krijgt over een vervangend product tijdens de duur van de reparatie.

Kwaliteit

6. Indien daarover niets anders is afgesproken, wordt bij de reparatie gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen,
of, wanneer dit met betrekking tot een dergelijk apparaat gebruikelijk is, ruilonderdelen.
Wanneer de klant dat vooraf verzoekt, stelt de ondernemer de vervangen onderdelen, met
uitzondering van de geruilde onderdelen, ter beschikking aan de klant.

7. Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de
wettelijke veiligheidsvoorschriften.

8. Na de reparatie ontvangt de klant een reparatiebon met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden
en vervangen onderdelen.

Aansprakelijkheid

9. De ondernemer is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product, de toebehoren en accessoires, alsmede
voor schade daaraan, ontstaan vanaf het tijdstip van afgifte tot aan het moment dat de klant het product weer ophaalt.

Garantie

10. De ondernemer geeft na het voltooien van de reparatie een garantie van drie maanden op de reparatie.
Deze garantietermijn gaat in op het moment van reparatie voltooit is. Op schoonmaak- c.q. onderhoudsbeurten,
alsmede op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie gegeven,
tenzij op de reparatiebon uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.

11. Wanneer binnen drie maanden na afgifte van het gerepareerde product de klachten genoemd in artikel 1
terugkeren, doet de ondernemer een opgave van de prijs voor een nieuwe reparatie.

a.
Bij dezelfde oorzaak van de klacht worden alleen die onderdelen die bij de vorige reparatie niet zijn vervangen
in rekening gebracht.

b.
Indien blijkt dat de oorzaak van de klacht een andere is dan die bij de vorige reparatie, dan worden de kosten
van de nieuwe reparatie zoals bedoeld in artikel 2 aan de klant doorberekend.

c.
Het hiervoor bepaalde in dit artikel is niet van toepassing voor zover de klant aanspraak kan maken op
ontbinding van de overeenkomst ingeval van een ernstige tekortkoming bij een eerdere reparatie.

d.
Na hernieuwde reparatie gaat de garantie opnieuw in.

Niet afgehaalde producten

12. Indien na drie achtereenvolgende schriftelijke mededelingen – waarvan de laatste bij aangetekend schrijven –
van de ondernemer aan de klant dat het product gereed is, de klant gedurende een periode van drie maanden
heeft nagelaten het product op te halen, is de ondernemer bevoegd het product te verkopen en het hem verschuldigde
op de opbrengst te verhalen.